• 1402/06/30 - 11:26
  • تعداد بازدید: 159
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
طی برگزاری جلسه شورای فرهنگی کانون گیلان تشریح‌شد؛

اولویت‌های کانون پرورش‌فکری و آموزش‌وپرورش در آستانه بازگشایی مدارس / تعامل در سطوح میانی دو دستگاه هم‌خانواده، افزایش‌می‌یابد

شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان گیلان برگزار و طی آن بر ضرورت تعامل افزون‌تر در سطوح میانی دو مجموعه و استفاده افزون‌تر از ظرفیت‌های دانش‌آموزی تاکیدشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در آغاز سال تحصیلی پیش‌رو با دعوت از مسئولان آموزش و پرورش استان تشکیل جلسه‌داد.

طی نشست این  که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل و همراه‌سازی هرچه‌بیش‌تر دانش‌آموزان مدارس با فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون صورت‌گرفت، سرفصل‌تازه‌ای در همکاری‌های مسئولان سطوح‌ میانی این دو مجموعه هم‌خانواده و فعال در عرصه تعلیم و تربیت گشوده‌شد.

رویش‌های کانون ثمره هم‌گرایی‌هاست

مدیرکل کانون استان گیلان در این هم‌نشینی فرهنگی، به افزایش گستره‌ی همکاری‌های اشاره و با خاطرنشان‌کردن نشست اخیر مسئولان ارشد دو مجموعه با حضور معاون فرهنگی کانون کشورگفت: رویش‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ثمره تعاملات فرهنگی‌است.

اولویت‌های کانون پرورش‌فکری و آموزش‌وپرورش در آستانه بازگشایی مدارس / تعامل در سطوح میانی دو دستگاه هم‌خانواده، افزایش‌می‌یابد

سید جلیل میرعظیمی درادامه از برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون سخن‌گفت و با اشاره به تاکیدمقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص توجه افزون‌تر به امور تربیتی اظهارکرد: قصه‌گویی یک ابزار ارزش‌مند تربیتی برای تحقق منویات رهبری به‌شمارمی‌رود.

این مدیرفرهنگی در همین‌ارتباط، از رایزنی کانون با ۲۶ دستگاه‌ فرهنگی در سطح استان و اعزام سفیران قصه‌گویی کانون پرورش فکری به این مجموعه‌ها خبرداد و افزود: الگوسازی برای نسل کودک و نوجوان، آشناسازی مخاطبان با چهره‌های برجسته کشور و فرهنگ‌سازی در جامعه، اهدافی است که در برگزاری این جشنواره و حرکت‌های فرهنگی هم‌سو دنبال‌می‌شود.

میرعظیمی ادامه ‌صحبت‌های خود را به تشریح اهمیت اکران سراسری پویانمایی بچه‌زرنگ از ۵ مهر سال ۱۴۰۲، اجرای طرح‌کانون‌مدرسه در مدارس سراسر استان و راه‌اندازی پویش‌کتاب‌خوانی اختصاص‌داد و با اشاره به اولویت کانون در شکل‌دهی به پویش «هر کلاس مدرسه یک کتابخانه» و ترویج فرهنگ کتاب‌ و ‌کتاخوانی تصریح‌کرد: «ضروری است از هر روزنه‌ای برای ورود به فضای تعامل و هم‌گرایی ورودکنیم.»

 ویژه‌برنامه‌های هفته‌ملی و روز جهانی کودک نیز از موضوع‌های محوری در سخنان میرعظیمی بود و وی با بیان‌این‌که کار در این حوزه، نیازمند فعالیت‌های مستمر و همیشگی است، تصریح‌کرد: ضرورت‌دارد از این ایام به بهترین شکل‌ممکن برای جلب‌نظر جامعه و یادآوری این موضوع مهم استفاده‌شود.

این مسئول درپایان سخنان خود تاکیدی دوباره بر لزوم ترویج سبک‌زندگی‌ایرانی اسلامی در میان نسل کودک و نوجوان و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی برای نیل به این هدف داشت و از مساعدت و همراهی مسئولان آموزش و پرورش قدردانی‌کرد.

مطالبه‌گری مسئولان کانون مورد حمایت است

معاون تربیتی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز از حاضران در جلسه شورای فرهنگی بود و با اشاره به فرآیندمحور بودن فعالیت‌های کانون پرورش فکری اظهارکرد: سرمایه‌گذاری، اختصاص منابع برای امور تربیتی و فعالیت‌های فرآیندمحور، نتایج سازنده‌ای در تربیت آینده‌سازان دارد.

اولویت‌های کانون پرورش‌فکری و آموزش‌وپرورش در آستانه بازگشایی مدارس / تعامل در سطوح میانی دو دستگاه هم‌خانواده، افزایش‌می‌یابد

حسن پیراولیاء برهمین اساس نیز برنامه‌های کانون در تمامی حوزه‌ها، به ویژه فعالیت‌های کتاب‌محور، اجرای طرح کانون‌مدرسه، نمایش فیلم و پویانمایی و برگزاری جشنواره قصه‌گویی را موردحمایت خواند و گفت: ضروری است برای تربیت نسل توان‌مند، میدانی عمل‌کرده و به‌میدان عمل واردشویم.

وی در تشریح اهمیت حمایت آموزش و پرورش از برنامه‌های کانون پرورش فکری اظهارداشت: موفقیت اعضای کانون به‌عنوان یک عضو دانش‌آموز، مایه مباهات نظام‌آموزشی کشور است و از این رو، ضرورت‌دارد برای همراه‌سازی و پایدارسازی حضور نسل کودک نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون تلاش‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آمورش و پرورش استان گیلان درهمین‌حال، تلاش‌های کارشناسان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون برای ایجاد ارتباط دو سویه با مسئولان شهرستان‌ها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش  را ارزش‌مند دانست و ضمن موثر قلمدادکردن مطالبه‌گری آنان از متولیان نظام تعلیم و تربیت استان گفت: از  مطالبه‌گری کانونی‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها حمایت‌می‌کنیم .

اتاق فکر خدایی تشکیل‌شود

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم صحبت‌های خود در این نشست را با یادآوری روزهای خوب تعامل و همکاری با کانون کوچصفهان آغازکرد و آموزش‌های غیرمستقیم این مجموعه به نسل کودک ونوجوان را زمینه‌ساز تربیت نسلی معتقد به اسلام، قرآن و باورمند به نظام اسلامی دانست.

اولویت‌های کانون پرورش‌فکری و آموزش‌وپرورش در آستانه بازگشایی مدارس / تعامل در سطوح میانی دو دستگاه هم‌خانواده، افزایش‌می‌یابد

محسن صفایی از این رو، تعامل هرچه‌بیش‌تر با کانون و تشکیل «اتاق فکر خدایی» برای تربیت حاج‌قاسم‌ها و پرورش سربازانی برای امام‌زمان(عج) را ضروری ارزیابی‌کرد و دست‌یابی‌به این اهداف را نیازمند برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و  افزایش تعاملات میان‌دستگاهی در سطوح عالی و میانی خواند.

اکرم السادات حسینی سرپرست معاونت فرهنگی، حمیدرضا قاسمی معاون اداری‌ومالی، جعفر مجیدی مسئول حراست و کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهش کانون گیلان نیز از دیگر حاضران در این نشست‌بودند و به طرح دیدگاه‌ها و ارایه نقطه‌نظرات پرداختند.

گفتنی‌است، این جلسه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در محل نشست‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.  

اولویت‌های کانون پرورش‌فکری و آموزش‌وپرورش در آستانه بازگشایی مدارس / تعامل در سطوح میانی دو دستگاه هم‌خانواده، افزایش‌می‌یابد

اولویت‌های کانون پرورش‌فکری و آموزش‌وپرورش در آستانه بازگشایی مدارس / تعامل در سطوح میانی دو دستگاه هم‌خانواده، افزایش‌می‌یابد

اولویت‌های کانون پرورش‌فکری و آموزش‌وپرورش در آستانه بازگشایی مدارس / تعامل در سطوح میانی دو دستگاه هم‌خانواده، افزایش‌می‌یابد

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت